Ergebnis 1 bis 9 von 9

Thema: ich suche einen Filmtitel

  1. #1
    Registriert seit
    08.08.04
    Beiträge
    6,807

    Standard ich suche einen Filmtitel

    Anzeige
    ich glaube der Film ist von Hitchcock.
    Es geht um eine Gruppe junger Männer die einen "perfekten Mord" inszenieren wollen und zu dem Zweck einen Freund umbringen.

    Der ganze Film ist in einem einzigen Shot gedreht (sagt man das so? also es gibt nirgends einen Filmschnitt - und deshalb möchte ich mir den Film gern nochmal ansehen)

    hab eben erfolglos gegoogelt - vielleicht hier jemand?

  2. #2
    Registriert seit
    14.03.04
    Beiträge
    24,120
    Cocktail für eine Leiche?
    Zynismus ist meine Rüstung, Sarkasmus mein Schwert, und Ironie mein Schild...

  3. #3
    Registriert seit
    21.01.05
    Ort
    um bonn herum:)
    Beiträge
    2,844
    "cocktail für eine leiche ",vielleicht?
    meine darin ging es um die handlung das ein perfekter mord möglich ist und 2 freunde ohne motiv einen college-kollegen umbringen..

    lg claudi
    "nur wer das chaos in sich trägt, kann einen tanzenden stern gebären"

  4. #4
    Registriert seit
    17.03.08
    Beiträge
    1,616
    Ja würd ich auch sagen. Den habe ich jedenfalls schon zig Mal gesehen
    Note to self: None of us are getting out of here alive, so please stop treating yourself like an after thought. Eat the delicious food. Walk in the sunshine. Jump in the ocean. Say the truth that you’re carrying in your heart like hidden treasure. Be silly. Be kind. Be weird. There’s no time for anything else.

  5. #5
    Registriert seit
    08.08.04
    Beiträge
    6,807
    ja genau!

    danke euch!

    (ich war auf der Spur "perfect murder" - aber das ist ein ganz anderer Film...)

  6. #6
    Registriert seit
    06.02.02
    Ort
    USA
    Beiträge
    1,076
    Hallo Petersilie,

    ist es der? (Vorsicht, die Beschreibung enthaelt spoiler!)

    LG
    Beans

    PS. Gegoogelt nach "movie single shot perfect murder hitchcock"


    Rope ( 1948), an Alfred Hitchcock film based on the play "Rope's End" by Patrick Hamilton, which was in turn inspired by the real-life murder of a young boy in 1924 by two college students named Leopold and Loeb. Two brilliant aesthetes ( John Dall and Farley Granger) plan the perfect murder in the spirit of lectures on the art of murder once made by their erstwhile housemaster ( James Stewart). They strangle a former classmate and hide his body in a chest in their apartment, whereupon they throw a party for the victim's family and others from the school, thus, they believe, demonstrating their superiority. When Stewart realizes at the end that his two former students have indeed murdered, he is horrified -- and ashamed of his own rhetoric.

    Hitchcock was both producer and director. Except for the 1932 film Lord Camber's Ladies , which was Hitchcock's only association with that film, Rope is the first movie for which Hitchcock receives a credit as producer (he was the uncredited producer on Number 13 , Suspicion and Notorious).

    Rope employed numerous innovations:

    * This was Hitchcock's first color film.
    * It was shot on a single set.
    * Each shot ran continuously for up to ten minutes without interruption. Camera moves were planned in advance and there was almost no editing.

  7. #7
    Registriert seit
    08.08.04
    Beiträge
    6,807
    Zitat Zitat von Beans Beitrag anzeigen
    Hallo Petersilie,

    ist es der? (Vorsicht, die Beschreibung enthaelt spoiler!)

    LG
    Beans

    PS. Gegoogelt nach "movie single shot perfect murder hitchcock"


    Rope ( 1948), an Alfred Hitchcock film based on the play "Rope's End" by Patrick Hamilton, which was in turn inspired by the real-life murder of a young boy in 1924 by two college students named Leopold and Loeb. Two brilliant aesthetes ( John Dall and Farley Granger) plan the perfect murder in the spirit of lectures on the art of murder once made by their erstwhile housemaster ( James Stewart). They strangle a former classmate and hide his body in a chest in their apartment, whereupon they throw a party for the victim's family and others from the school, thus, they believe, demonstrating their superiority. When Stewart realizes at the end that his two former students have indeed murdered, he is horrified -- and ashamed of his own rhetoric.

    Hitchcock was both producer and director. Except for the 1932 film Lord Camber's Ladies , which was Hitchcock's only association with that film, Rope is the first movie for which Hitchcock receives a credit as producer (he was the uncredited producer on Number 13 , Suspicion and Notorious).

    Rope employed numerous innovations:

    * This was Hitchcock's first color film.
    * It was shot on a single set.
    * Each shot ran continuously for up to ten minutes without interruption. Camera moves were planned in advance and there was almost no editing.
    genau der!

    ich kam drauf weil bei uns heute ein Film namens "murder by numbers" läuft (im TV)

    Die Filmbeschreibung hat mich an den Hitchcock erinnert und auch Leopold und Loeb wurden erwähnt (ich wusste nicht dass es eine wahre Geschichte war)

    übrigens wird das Remake als sehr mässig rezensiert..(ist aus dem Jahr 2002 , Sandra Bullock spielt auch mit)

  8. #8
    Registriert seit
    29.09.06
    Beiträge
    1,069
    Oh ja, das Remake mit Sandra Bullock war sehr eigenartig, um nicht zu sagen schlecht. Auf keinen Fall mit dem Original zu vergleichen.

  9. #9
    Registriert seit
    31.10.09
    Beiträge
    396
    Anzeige
    wieso gibt es Beschreibungen mit Spoiler?

Ähnliche Themen

  1. Antworten: 1
    Letzter Beitrag: 28.06.09, 10:44:34
  2. Antworten: 11
    Letzter Beitrag: 23.09.08, 13:39:41
  3. Filmtitel gesucht
    Von Sonnenuntergang im Forum Gelesen & gehört
    Antworten: 2
    Letzter Beitrag: 09.03.08, 18:39:36
  4. Ich suche einen BH :(
    Von Exuser62 im Forum That's Life
    Antworten: 7
    Letzter Beitrag: 15.03.06, 21:36:57
  5. Suche einen PS für DM
    Von Corleona im Forum Beauty
    Antworten: 6
    Letzter Beitrag: 06.01.03, 14:21:14

Berechtigungen

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •